donderdag 15 oktober 2015

Tampa - Haines City (Orlando)

Vanochtend konden we in jet hotel maar tot 9 uur ontbijten en om 10 uur ging Busch Gardens pas open. We hadden daarom besloten om vanochtend bij de Ihop te gaan ontbijten. Om kwart over 9 waren we bij de Ihop. We hadden alledrie lekker een uitsmijter met toast, bacon en hashbrowns. Heerlijk om 's ochtends weer een keertje een uitsmijter te eten.
De Ihop zat eigenlijk tussen ons hotel en Busch Gardens in maar vanochtend hadden we even een miscommunicatie en zijn we met de auto naar de Ihop gereden in plaats van te gaan lopen. Aangezien Frank natuurlijk al weer binnen 5 minuten klaar was met eten is hij de auto terug naar het hotel gaan brengen en is toen terug komen lopen naar de Ihop. Van daaruit zijn we naar het park gaan lopen en hier waren we echt binnen 5 minuutjes.

We hadden de kaartjes al van tevoren gekocht dus we konden zo naar de ingang lopen. We wilden als eerst met de skyride over het park gaan zodat we alvast de meeste beesten hadden gezien. Net hiervoor zat de achtbaan de Cheetah Hunt en aangezien er maar een wachtrij van 5 minuten was zijn Frank en ik eerst hierin gegaan. Aangezien Kir niet echt een fan van achtbanen is bleef zij buiten met de tassen wachten. De Cheetah Hunt is echt een super leuke achtbaan die ook echt nog lang duurt! Hierna wilden we naar de skyride maar deze was helaas de hele dag gesloten en je kon alleen maar met het treintje langs de serengeti (waar alle wilde dieren lopen). Het treintje was net weg en het zou zo'n 35 minuten duren voor deze weer kwam dus we zijn eerst verder gaan lopen. Onderweg heeft Frank nog Falcon's Fury gedaan en zijn we nog met zn 3e in de Sandserpent gegaan. Hierna kwamen we bij Congo River Rapids (piranha) en hebben we onze spullen in een kluisje gedaan en onze gympen verruild voor onze slippers want we zagen iedereen er drijfnat uitkomen. Nou drijfnat was nog zacht uitgedrukt bij mij.. Ik had echt nergens meer een droog stukje stof aan mn lijf. Frank was aardig nat en Kir was voornamelijk aan 1 kant nat. Aangezien we toch al nat waren hebben we onze spullen in de kluis laten liggen en zijn we in de boomstammen geweest. Ook hier werden we nog natter dan we al waren, maar goed het was zo'n 33 graden dus op zich ook wel lekker om zo af te koelen. Hierna hebben we wat gegeten in het park en het eten was hier eigenlijk nog verrassend goed en qua prijs vonden we het ook nog wel meevallen. Hierna hadden we nog 1 water attractie te gaan (de Tanganyika Tidal Wave), hier zit je in een soort grote boot naast en achter elkaar en stort je aan het eind naar beneden waarmee je de mensen die op de brug staan zeiknat maakt maar zelf word je dus ook echt zeik en zeiknat! Ik was net een beetje opgedroogd en had geen zin om weer zeiknat te worden dus ik had mn poncho aangetrokken (jaa een pussy ik weet het;)). Frank en Kir zaten me keihard uit te lachen maar aan het eind kon ik hen uitlachen want ze waren zeiknat! Terwijl we van tevoren dachten dat het wel meeviel in deze attractie. Frank en Kir zijn toen nog een keer gegaan omdat Frank graag wilde filmen met zn go pro en ik heb hun van de kant gefilmd met Frank zn telefoon. Ze waren dit keer voorin gaan zitten en ze kregen echt de volle laag en kwamen er gewoon verzopen uit. Echt een leuke attractie!
Hierna is Frank nog in de Sheikra geweest, zijn we met zn 3e in het treintje geweest en nog langs wat dieren gelopen. Ondertussen was het 16.15 uur en hadden we het alle drie wel een beetje gehad. Na een lekker ijsje zijn we naar de uitgang gelopen en zijn we weer terug gelopen naar het hotel om onze auto op te halen. Rond 17.15 zijn we op weg gegaan naar onze villa op Southern Dunes in Haines City. Tampa uit was het best wel druk maar onderweg op de 4 konden we eigenlijk best wel goed doorrijden ondanks de spits. Rond half 7 waren we in Haines City en zijn we eerst even langs de Walmart gereden om wat ontbijtspullen voor morgenochtend te halen. De Walmart zit echt om de hoek bij het resort dus dat is wel ideaal. Eenmaal aangekomen bij de villa ziet het er gewoon net zo uit als op de foto's en het is ook echt wel groot! Ik zal morgen als het licht is was foto's plaatsen.
Hierna zijn Frank en Kir een pizza gaan halen en toiletpapier (want dat was er niet, erg fijn!) en ben ik vast een was aan gaan zetten. Na een halfuurtje kwamen ze terug met een echte Amerikaans formaat mega pizza die we met z'n 3e gedeeld hebben. Erg lekker!

Frank heeft het zwembad al geprobeerd en is er met kleding en al ingesprongen haha. Zometeen lekker buiten een spelletje met een drankje doen. Hier houden we het wel een tijdje vol!

X vanuit onze relaxte villa!