woensdag 14 oktober 2015

Sarasota - Tampa

Vanochtend zaten we weer om half 9 aan het ontbijt. Hierna hebben we uitgecheckt en zijn we richting Tampa vertrokken.
We hadden  besloten om vanaf St Pete Beach omhoog te rijden langs de eilanden tot aan Clearwater Beach.
Nadat we over de Sunshine Skyway Bridge zijn gereden zijn we aan de andere kant bij St Petersburg gestopt en zijn we de pier opgegaan. Vanaf hier had je een mooi uitzicht op Bradenton en Anna Maria Island. Hier waren ook heel veel mensen aan het vissen en er werden echt grote vissen gevangen!
Het was vanochtend al een beetje bewolkt en hoe dichter we bij St Petersburg kwamen hoe donkerder de lucht werd.

Bij St Pete Beach hebben we de auto geparkeerd en zijn we even het strand op gegaan. Echt een mooi strand met super wit zand. We zijn hier maar niet het water in gegaan want de lucht werd rondom ons echt steeds donkerder. We waren ook al bang dat de Dolphin Cruise niet door zou gaan.

Hierna zijn we doorgereden naar John's Pass Boardwalk bij Madeira Beach. Een leuke boardwalk met allemaal restaurantjes en winkeltjes. Hier zat ook een Italiaan waar het echt heel erg druk was dus hier moesten we natuurlijk even een pizza punt proberen. Echt een lekkere pizza! Hier begon de lucht ook weer helemaal open te trekken en was het gewoon weer 31 graden met volop zon.
We moesten om half 3 bij Little Toot zijn in Clearwater Beach voor de dolphin cruise dus we besloten om daar vast heen te rijden en om daar dan te lunchen (de pizza punt was alleen maar voor de lekkere trek;)). Clearwater Beach is echt een gezellige plaats met een pier waar vandaan je een mooi uitzicht heb.
Bij Hooters zijn we gaan lunchen. Frank had nachos en Kir en ik hadden een kip sandwich. Was op zich wel lekker maar de bediening was echt slecht.
Na de lunch zijn we naar Little Toot gegaan en na een paar minuten konden we de boot op. We hadden volop zon op de boot dus we hebben ook nog goed aan ons kleurtje kunnen werken:)
Na zo'n 3 kwartier varen gingen we weer terug en we hadden helaas nog geen enkele dolfijn gezien..
Op de terugweg gingen we ook een aantal haventjes in (eigenlijk gewoon in de achtertuin van de rijke mensen daar;)) en uiteindelijk kwamen we 2 dolfijnen tegen! We zijn hier achteraan gaan varen en na een aantal keer draaien en doen zwom er een dolfijn naast de boot mee. Echt zo gaaf om te zien!
Frank heeft met zijn telefoon een foto gemaakt maar de meeste zijn met de camera gemaakt dus die kan ik helaas niet op het blog plaatsen..

Rond half 5 waren we weer terug in Clearwater Beach. Echt een aanrader om een dolphin cruise met Little Toot te maken!
Hierna zijn we naar ons hotel in Tampa gereden, het La Quinta near Busch Gardens. Tot nu toe echt het minste hotel van La Quinta. Maar goed we blijven hier maar 1 nachtje en morgen gaan we naar Busch Gardens en mogen we de auto hier laten staan dus helemaal prima. Na een drankje bij het zwembad zijn we bij Olive Garden gaan eten. Via de mail had ik een coupon voor een gratis voorgerecht gehad dus helemaal goed. Vooraf hadden we een combi van calamaris en chicken fingers en als hoofdgerecht hadden Frank en ik lasagne en Kir had een soort pasta. Op zich hadden we wel lekker gegeten maar dit is zeker niet een favoriet en we hoeven hier ook niet nog een keer te eten.
Nu nog even lekker relaxen bij het hotel en dan morgen Busch Gardens! Ben heel erg benieuwd:)