woensdag 7 oktober 2015

Ready for take off!

Vanochtend vroeg ging zowel de wekker in Brielle als in Oosterhout om 06.00 uur af. Ik vond dit eerst veeeel te vroeg maar al snel bedacht ik me.. We gaan op vakantie! Joehoe!
Frank en ik hadden met mijn zusje afgesproken dat we om 08.00 uur bij haar zouden zijn, dus dat hield in dat wij om 07.00 uur uit Brielle moesten vertrekken.
We hadden gistermiddag Bo (onze hond) al naar mijn schoonouders gebracht dus daar hoefden we nu niet meer voor te zorgen.
Om 7 uur waren we dan ook onderweg naar Oosterhout. Wel nadat ik natuurlijk eerst nog 3x gecontroleerd had of we onze paspoorten, creditcards enz bij ons hadden;)
Om 8 uur waren we inderdaad bij Kir. Ook zij was nog aan het stressen 'heb ik alles wel bij me, niets vergeten'.. Ach ja dat zal allemaal wel bij de vakantie horen.
Nadat we haar spullen in onze auto hadden geladen zijn we naar het huis van mijn ouders gereden omdat Kir hier haar auto weg ging zetten. Nu konden we dan echt op weg naar Brussel.
Kirsten zat echt compleet ingebouwd tussen 3 grote koffers en 2 handbagage koffertjes in Frank z'n kleine Spark;)
We hadden op internet al gezien dat er in België veel file stond en dus zijn we op aanwijzing van m'n vader vanaf Zundert binnendoor gaan rijden en bij Antwerpen de snelweg weer op.
Uiteindelijk waren we om 5 over 10 bij de parkeerplaats in Brussel. Dit viel dus gelukkig allemaal heel erg mee. 
Nadat we een minuut of 10 bij de parkeerplaats hebben staan wachten kwam de shuttle bus om ons naar het vliegveld te brengen. We konden meteen doorlopen naar de incheckbalies. Aangezien wij thuis al ingecheckt hadden hoefden wij alleen maar onze bagage bij de drop off af te geven dus hier waren we echt met 5 minuutjes klaar. Hierna zijn we buiten nog even een sigaretje gaan roken en toen maar vast door de douane.
Hierna was Kir wel toe aan een bak koffie dus toen zijn we maar even bij een restaurantje gaan zitten. Hier was verder niet zo heel veel dus toen zijn we meteen maar richting de gates gegaan en hier heb je ook meteen de security check. We zagen er alle drie heel betrouwbaar uit want we mochten zo doorlopen;)
Op onze boarding pass stond dat we naar gate B28 moesten maar op de grote schermen die in de vertrekhal hingen stond dat de gate pas om 12.45 bekend zou worden terwijl we om 12.50 moesten boarden. Aangezien we toch nog even moesten wachten zijn we maar even ergens gaan zitten en toen zijn Kir en ik nog even snel een 'rookhol' ingedoken.
Om 12.50 begonnen ze inderdaad met boarden en er stond echt een mega rij. Wij zijn nog maar even gaan zitten want om nou met z'n allen in de rij te moeten staan wachten.. Ze gaan toch niet zonder ons weg.
Uiteindelijk zaten we iets voor half 2 in het vliegtuig maar de papieren die mee moesten waren er nog niet. Hier hebben we uiteindelijk nog wel een halfuurtje op staan wachten.
Uiteindelijk gingen we om 14.10 de lucht in, 40 minuten later dan gepland. De piloot gaf al aan dat we de verloren tijd onderweg wel weer in zouden halen.
We hadden echt een hele rustige vlucht. We vlogen met Jetairfly/Arkefly/TUI. De service in het vliegtuig was eigenlijk gewoon rondom slecht. Dit waren we toch echt niet gewend van Arke. Nadat we zo'n 3 kwartier onderweg waren kregen we het avondeten al. Hierna hebben we de volgende 6 uur niemand gezien! Na 6 uur kregen we een 'ontbijt' met broodjes die ik Bo nog nier eens zou geven. Frank is echt een hele makkelijke eter en eet echt bijna alles maar zelfs Frank at zijn 'ontbijt' niet op. Ondertussen hadden we natuurlijk best wel trek gekregen dus we zijn zelf naar de pantry gelopen om hier een broodje te kopen. De stewardess gaf aan dat ze geen broodjes ed bij zich hadden dus dat we alleen een twix of mars konden kopen. Nou laat maar dan! Wij vonden het echt bizar dat ze op een vlucht van 10 uur geen broodjes bij zich hadden en Kir wilde een blikje drinken en dat hadden ze ook niet!
Om 17.40 uur zijn we geland in Miami, dit is uiteindelijk nog 20 minuten eerder dan de oorspronkelijke aankomsttijd.


Aangezien wij vlakbij de uitgang zaten waren wij als 1 van de eersten uit het vliegtuig en toen hebben we het meteen op een lopen gezet zodat we in ieder geval eerder dan de mensen in ons vliegtuig bij de douane waren;)
Nadat we 20 minuten gelopen hebben staan we in de rij bij de douane. Uiteindelijk komt er een vrouwtje naar ons toe en die zegt dat als we al een Esta hebben dat we dan langs de zelf scanners kunnen. Wij dus snel naar de zelf scanners waar gelukkig geen rij stond. Nadat we alle 3 de vragen beantwoord hebben, ons paspoort hebben laten scannen, onze vingers gescand zijn en ze hele charmante foto's van ons gemaakt hebben krijgen we 3 printjes uit de automaat. Bij Frank en Kir staat er een groot kruis door hun printje en bij mij niet. Dit houdt in dat Frank en Kir alsnog langs de douane beambte moeten die allemaal vragen stelt en ik mag maar een andere rij waar ik alleen een stempel in m'n paspoort krijg en door mag lopen.
Kir was al vrij snel door de douane nadat ze stevig aan de tand gevoeld was wat ze hier dan we, niet kwam doen, hoeveel geld ze bij zich had, wat voor werk ze deed, waar we overnachten enz enz. Aangezien Frank alleen weet dat we een rondreis door Florida gaan maken en hij gewoon overal mee ingestemd heeft, heeft hij dus echt geen idee waar we de eerste overnachting hebben enz hahah. Ik ben dus richting zijn douane beambte gelopen om te proberen hem in te seinen dat we in het Super 8 hotel in Florida City slapen. Nou dit lukte dus blijkbaar niet helemaal want toen Frank aan de beurt was werd ik er ook bij geroepen en moest ik precies vertellen waar we allemaal heen gaan en hoe lang we blijven. Uiteindelijk zijn we allemaal door de douane heen en kunnen we richting de koffers. Hier hebben we jammer genoeg toch nog wel ruim een halfuur staan wachten en mijn koffer kwam natuurlijk ook als 1 van de laatste..
Na de laatste check waren we dan eindelijk echt in Miami. Joehoeee!
Snel richting de uitgang zodat Kir en ik eindelijk een sigaretje konden roken;)
Pfoe het was toch best wel erg warm en heel benauwd in onze dikke trui met zo'n 29 graden.
Hierna samen met 380 man richting de rental cars. Gelukkig had ik thuis al ingecheckt want bij de Alamo balie stond echt een mega rij. Wij konden meteen doorlopen naar de garage van Alamo. Hier kregen we te horen dat we een midsize SUV (wat we ook geboekt hadden) uit rij 6 mochten uitzoeken. Hier stonden nog maar 2 auto's en in 1 auto zat iemand van Alamo en naar de andere auto liepen net al mensen. Een medewerker zag dit en vroeg om onze papieren. Hier schreef hij op dat we een standard SUV uit mochten zoeken in rij 7. Hoppa een gratis upgrade!:)
Hier stonden nog een stuk of 8 standard SUV's maar er kwamen net al allemaal mensen gewoon letterlijk aangerend om een auto uit die rij uit te zoeken. Uiteindelijk waren er nog 2 Dodge Ram's over (die ik echt super gaaf vind!!) maar dit is totaal niet praktisch met onze koffers en er stond nog een zwarte Chevrolet Equinox. Dus we hebben nu een super gave, dikke, vette zwarte Equinox:):)


Na het uitchecken in de parkeergarage konden we op pad naar ons hotel. Alleen de navigatie dacht nog dat we in Nederland waren en niet in Amerika. Nadat we een rondje hadden gereden had ie ons eindelijk gevonden en konden we naar ons hotel in Florida City/Homestead. Dit was nog zo'n 3 kwartier rijden. Na een uurtje kwamen we eindelijk bij ons hotel want de navigatie kende alleen de straatnaam dus we moesten zelf nog even op zoek. Snel inchecken, koffers op de kamer gooien en eten want we hadden mega honger en ondertussen was het ook al 9 uur s'avonds!
Thuis had ik al gezien dat er heel dichtbij een Applebee's zat dus hier lekker gegeten. Frank bestelde een biertje en kreeg er meteen 2 want het was happy hour haha. Frank had lekkere spare ribs en Kir en ik allebei een hamburger. Nadat Kir en ik misschien 4 slokken van onze cola (halve liter) hadden genomen kregen we meteen al een nieuwe refill. Frank en ik wisten natuurlijk van vorig jaar al van de bizarre refills maar Kir snapte er eerst helemaal niks van haha.
Ons plan was om eigenlijk s'avonds ook alvast boodschappen te doen maar we waren alle 3 helemaal gesloopt dus zijn lekker ons bedje in gedoken. Morgenochtend dan maar boodschappen doen en dan gaan we naar Key West!

Groetjes van ons

Geen opmerkingen:

Een reactie posten