zaterdag 24 oktober 2015

Miami - Nederland

Ook vanochtend ging de wekker weer vroeg want we wilden voordat we naar het vliegveld zouden gaan nog even wat foto's op het strand van Miami Beach en van 'de klok' maken.
We vliegen om 16.55 dus we wilden ervoor zorgen dat we rond half 1 naar het vliegveld zouden rijden want we moesten ook de auto nog vol tanken en deze inleveren en het is altijd wel druk op de weg. Het hotel waar we de laatste 3 nachten hebben verbleven (Best Western on the bay Inn and Marina) is zeker aan aanrader. Ruime kamers, goed ontbijt, gratis parkeren en alles met de auto heel goed te doen.
Om half 10 waren we eerst op weg naar Bayside Marketplace want Kir en Frank wilden graag een nummerbord van Florida en bij Bayside was deze 13 dollar voor 2 platen en in Miami Beach 13 dollar voor 1 plaat. Dit scheelde natuurlijk best nog wel wat dus vandaar nog even hier langs gereden. Daarna onze auto weer geparkeerd op Washington Street/10th en toen zijn we naar Ocean Drive gegaan. Bij de klok stond niemand te wachten dus hier eerst even een paar foto's van gemaakt. De klok gaf aan dat het 'maar' zo'n 24 graden was maar de klok staat in de schaduw en de auto gaf toch al 29/30 graden aan. Warm zat dus weer!
Hierna nog even naar het strand gelopen en ook hier nog wat foto's gemaakt. Aangezien het nog te vroeg was om naar het vliegveld te gaan zijn we naar Espanola Way gelopen en hebben we hier op een terrasje nog even wat gedronken. Toen we op het terras zaten barstte er ineens den Floridiaanse bui los en tijdens zo'n bui moet je echt zorgen dat je ergens kunt schuilen want het regent maar een paar minuten maar wel zo hard dat je verzopen bent. Gelukkig zaten wij onder de luifel dus we hadden er geen last van;)
Daarna hebben we de auto gepakt en zijn we naar het vliegveld gereden. We moesten de auto nog vol tanken en bij de benzine pompen vlakbij het vliegveld vroegen ze 3,69 voor een gallon terwijl je normaal zo rond de 2,20 moet betalen! We zijn dus maar even een stukje verder gereden en inderdaad een paar straten verderop heb en we voor 2,26 getankt. Dat zijn een stuk betere prijzen!
Hierna moesten we helaas afscheid nemen van onze auto en kregen we van Alamo een bonnetje met 0,36 dollar cent (iets voor de banden) wat nog afgeschreven zou worden, dus helemaal in orde. Op dat ene geintje na dat de airco het ineens even niet meer deed waren we echt super blij met deze auto! We vonden het dan ook erg jammer dat we de Chevrolet Equinox in moesten leveren en dat we straks in Brussel in de Chevrolet Spark moeten stappen. Zal toch wel even een klein verschil zijn;)
Hierna de Miami Mover ingestapt en binnen een paar minuten stonden we op het vliegveld. Toen we bij de incheckbalie aankwamen bleek deze nog gesloten maar er stond al best wel een aardige rij dus we zijn maar gewoon aangesloten.
Na een kwartiertje ging de incheckbalie open en ongeveer een halfuurtje later waren we aan de beurt. Onze koffers waren inderdaad allemaal onder het gewicht dus we hadden gewoon nog meer kunnen shoppen;)
Aangezien we van tevoren al gezien hadden dat er na de douane niet veel meer zat (en je mag daar ook niet roken..) hadden we besloten om voor de douane wat te gaan eten. Uiteindelijk hebben we bij een Italiaans tentje een hele pizza besteld en deze met z'n drieën gedeeld. Echt een lekkere pizza!
Hierna zijn Kir en ik buiten nog even wezen roken en toen zijn we door de douane gegaan. Na de douane zit er echt nagenoeg niets meer want ik wilde nog voor sigaretten en eventueel een luchtje kijken maar je kon er alleen nog maar wat te eten, drinken en wat souvenirs kopen. Had ik echt niet verwacht van zo'n grote luchthaven. Volgens mij waren we iets van kwart voor 4 achter de douane en we zagen dat het vliegtuig er nog niet was. 5 uur vertrekken zouden we dus niet redden aangezien ze nog moeten tanken, schoonmaken en bevoorraden. Nou ja bevoorraden, zoveel zullen ze niet hoeven te bevoorraden aangezien je bij Jetair echt bijna niks te eten/drinken kan halen. Uiteindelijk duurde het inderdaad langer voor we konden boarden en uiteindelijk zijn we iets over zessen vertrokken in plaats van om 5 uur. Er zitten echt een hoop kinderen in ons gedeelte van het vliegtuig dus het kan nog leuk worden. Nadat we op de goede hoogte zaten kregen we al vrij snel het eten. Het was een soort van heel erg droog draadjesvlees met droge rijst in een soort van champignon saus. Kir lust absoluut geen champignons maar bij gebrek aan beter (en een catering waar je niks kan halen) heeft ze toch bijna d'r hele bordje leeg gegeten;)
Nadat we alle drie een filmpje hebben gekeken gingen we proberen wat te slapen. Het bleef voornamelijk bij proberen want Kir heeft helemaal niet geslapen, ik hooguit een halfuurtje en Frank misschien een uurtje. Dit kwam voornamelijk door de vele huilende kinderen die vlakbij ons in het vliegtuig zaten. Zo'n anderhalf uur voor de landing kregen we nog een 'ontbijt' die we in z'n geheel weer terug gegeven hebben want het is echt niet te eten! Al met al viel de vlucht zelf ons alles mee en binnen 8 uur waren we geland in Brussel. Ook de douane en de koffers gingen heel erg snel en binnen anderhalf uur na onze landing werden we met de bus bij onze auto afgezet. Dat was wel weer heeel erg wennen zo'n kleine auto met 3 personen, 3 grote koffers en 2 handbagage koffertjes. Gelukkig was het erg rustig op de weg en met een uurtje waren we in Oosterhout. We hadden van tevoren al gevraagd of papa en mama voor eten wilde zorgen dus binnen een halfuur zaten we aan een uitgebreide brunch. Heerlijk weer wat 'normaal' voedsel. Hier hebben we Kir achtergelaten en zijn Frank en ik doorgereden naar Brielle waar we om half 2 aankwamen. Frank z'n zus vierde vandaag haar verjaardag maar ik kon echt m'n ogen niet meer open houden dus nadat ik een was in de machine had gegooid ben ik 2 uur m'n bed in gedoken en Frank is na een snelle douche naar zijn zus vertrokken. Net heerlijk gekookte aardappels met rode kool gegeten en nu gaan we nog proberen zo lang mogelijk wakker te blijven zodat we snel weer in ons normale ritme zitten.
We hebben echt een super vakantie gehad met zijn drieën! Leuk dat jullie met ons mee gelezen hebben en bedankt voor de leuke reacties!

Liefs Kirsten, Frank & Charon

1. Mooie vakantie hebben jullie gehad!!!

1. Hebben zeker een mooie vakantie gehad! Bedankt voor het meelezen

Verwijderen
  2. wat een fijne vakantie, en een leuk verslag ! Bedankt voor het mee lezen!!

1. Was zeker een super vakantie. Leuk dat je heb mee gelezen!