donderdag 8 oktober 2015

Homestead naar Key West

Vanochtend hadden we om 8 uur de wekker gezet. Helaas ging ik dit niet redden.. Om kwart over 4 was ik toch echt klaar wakker. Aangezien ik de rest niet wakker wilde maken ben ik maar met de zaklamp op mijn telefoon op de wc gaan zitten en heb ik met m'n ouders zitten appen. Om 5 uur ben ik toch maar weer gaan slapen omdat de rest ook nog lag te slapen. Gelukkig ben ik inderdaad weer in slaap gevallen en zijn we om 8 uur wakker geworden van de wekker.
Aangezien ik gisteravond echt te moe was heb ik eerst het blog van gister geschreven en deze online gezet. Kir en Frank waren allebei al wezen douchen dus toen ben ik er ook maar snel onder gesprongen. Hierna zijn we gaan ontbijten want deze was inbegrepen bij het hotel. Zoals bij veel Amerikaanse hotels stelde het ontbijt niet zo heel veel voor. Frank was helemaal gelukkig want die kon weer zelf z'n wafels maken en Kir en ik hebben een geroosterde boterham met een chemisch gebakken ei zonder smaak en een yoghurtje op.
Hierna hebben we de koffers in de auto gegooid, uitgecheckt bij het hotel en toen zijn we naar de Dollar Tree en de Walmart gegaan om inkopen te doen.
We hebben weer een koelbox gekocht, wat drinken en eten en voor ons allemaal een badhanddoek zodat we kunnen zwemmen.
Toen we weg reden bij de Walmart bleek dat de airco van de auto het niet meer deed. We kregen alleen maar warme lucht en kregen deze met geen mogelijkheid koeler.
We hebben echt een halfuur zitten wachten, een stukje gereden maar nog steeds ging de airco niet koelen. Aangezien we nog vlakbij het hotel waren zijn we terug gereden omdat we hier gratis WiFi hadden. We hadden opgezocht of er nog ergens in de buurt een Alamo vestiging zat want we hadden geen zin om terug te moeten rijden naar Miami Airport. We zagen dat er nog een vestiging in Key West zat. Bij de receptie van het hotel mochten we gratis naar Alamo bellen en nadat ik een halfuur met ze aan de lijn heb gehangen gaven zij aan dat er om 15.30 een standard SUV terug gebracht zou worden in Key West en dat we onze auto dan om mochten komen ruilen. Dit betekende wel dat we voor 18.00 uur in Key West zouden moeten zijn omdat zij dan zouden sluiten en ondertussen was het al half 1 geweest. Dit zou dus inhouden dat we bijna in 1 keer door moeten rijden om op tijd in Key West te zijn, terwijl het juist de bedoeling was om op de heenweg naar Key West een aantal keer te stoppen om alle toeristische dingen te zien en te doen die je op weg naar Key West heb.
Frank startte bij het hotel de auto en ineens deed de airco het weer.. Heel vreemd! Nu begonnen we dus toch een beetje te twijfelen of we de auto om moesten gaan ruilen of niet. Het liefst willen we deze auto natuurlijk houden want we zijn er echt super blij mee. Onderweg naar Key Largo toch besloten om de auto niet om te ruilen en dat we eventueel morgen of overmorgen ook nog de auto om kunnen ruilen als de airco het toch weer niet doet.
Onze eerste stop was het Morada Bay Cafe. Nadat we (Kir en ik;)) hier heel veel op andere blogs over hadden gelezen moesten we hier natuurlijk naartoe. Dit is een restaurantje op een super mooi strand met palmbomen en iedereen die al eens naar de Keys is geweest zegt gewoon dat je hier moet stoppen. Eenmaal aangekomen zagen we al dat de parkeerplaats 1 grote bouwput was en er hingen ook wat afzet linten. Toen we bij de ingang aankwamen stond er dat ze wegens onderhoud gesloten waren en dat ze 16 Oktober pas weer open gingen! Kir en ik baalden hier echt ontzettend van want dit stond echt hoog op ons verlanglijstje. 
Na deze teleurstelling gingen we op zoek naar Robbie's Marina want ik had gelezen dat je hier tarpons kon voeren en dit leek me wel wat voor Frank;)
Hier hebben we 6 dollar betaald en toen mochten we de steiger op met een bakje vissen en die mochten we aan de tarpons voeren. Echt bizar want die tarpons die springen dus gewoon echt uit het water om je vis te pakken dus je moet echt oppassen dat ze niet in je handen bijten! Ook liepen er nog een aantal bijdehante pelikanen rond die ook de vissen uit je handen probeerden te jatten. Nadat we zagen dat een bloedende Amerikaan gebeten was door een tarpon hebben Frank en Kir de vissen maar gewoon in het water gegooid in plaats van echt de vis te geven.
Het is echt bizar hoe die tarpons met z'n allen op zo'n visje af duiken.


Bij Robbie's Marina hebben we ook meteen maar wat gegeten want ondertussen was het al 3 uur geweest. Kir en Frank hadden allebei een sandwich en ik had calamaris. Echt super lekker en gezellig gegeten daar.
Op Big Pine Key zijn we naar de Blue Hole gereden. Ze zeggen dat je hier kans hebt om wit staart herten te zien en nog allemaal ander wildlife.
Aangekomen bij het uitkijkpunt lag er gewoon recht onder ons een alligator! Echt zo bizar en gaaf om een alligator van zo dichtbij in de natuur te zien. Ook zwommen hier een aantal grote schildpadden. Helaas hebben we geen wit staart herten gezien.
Hierna zijn we door gereden naar ons hotel op Key West waar we rond een uurtje of 6 aankwamen. We slapen in het Blue Marlin Motel en dit ligt echt 1 straat parallel aan Duval Street. Echt een super gunstige locatie dus! Ons motel ziet er echt super leuk uit en je ruikt dat onze kamer net geverfd is en deze ziet er dus ook echt goed uit. Het is ook echt een ruime kamer en dat is wel lekker aangezien we hier 2 nachten blijven.
Nadat we onze spullen op de kamer hebben gegooid en een drankje hebben gedaan lopen we richting de boei die de southern most point aangeeft. Hier een aantal foto's gemaakt en daarna door gelopen naar Duval Street. 

Aangezien we alledrie nog aardig vol zaten van vanmiddag hebben we bij de Subway een broodje gehaald. We besloten om morgen verder te kijken op Duval Street en Mallory Square en dat we nu terug gingen naar ons hotel om lekker te gaan zwemmen. Als we bij her zwembad aankomen is het al donker en er is amper licht bij het zwembad maar we zijn er toch lekker in gedoken aangezien het momenteel nog steeds zo'n 29 graden is! 
Hierna hebben we de stoelen (en de koelbox aangezien we maar 2 stoelen hebben) buiten gezet en zijn Kir en Frank aan de Corona's gegaan en ik aan de aardbeien wodka (ofzoiets) en hebben we ons broodje van de Subway gegeten.
Zo lekker slapen en dan morgen nog een volle dag Key West:)

X van ons

2 opmerkingen:

  1. Mooi begin van de vakantie!!! Ga zo door!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een lekker begin van een mooie reis. Fijn dat de airco van de auto het toch weer bleek te doen. Want ja als je nu blij bent met de auto en geen idee hebt wat je straks terug krijgt is dat een goede keus denk ik hihi. Geniet van jullie vakantie en ik blijf jullie volgen. Groetjes Louise

    BeantwoordenVerwijderen