zaterdag 24 oktober 2015

Miami

Gisterochtend ging om 7 uur al de wekker want we wilden vandaag heel de dag met de hop on hop off bus rond rijden. Uiteindelijk reden we rond 9 uur weg bij het hotel en kwamen we even over half 10 bij Bayside marketplace uit. Dit was het beginstadium van de tour en vanaf deze plek kon je 3 verschillende routes nemen. We hadden van tevoren al gekeken of er ergens een plek was waar je goedkoper kon parkeren, aangezien Miami best wel hoge parkeertarieven hanteert. Bij de Bayside parkeergarage betaal je voor een hele dag 5 dollar, mits je voor 10 uur 's ochtends je auto parkeert en voor 6 uur 's avonds weer weg bent. Echt super goedkoop want normaal ben je zo 4/5 dollar per uur kwijt. Vooraf had ik via internet al kaartjes gekocht van Big Bus Tours omdat ze hier 10% goedkoper waren. Je kreeg je kaartjes via een sms naar je telefoon gestuurd met een QR scan code. Deze code moest je dan laten scannen bij het opstappunt van de bus. Ze gaven daar alleen aan dat we dan tot 10 uur moesten wachten omdat je die code op een donkere plek moet scannen en dat kon bij hun in het hokje maar dat vrouwtje was er pas om 10 uur. Dat zou dus inhouden dat we nog ruim een kwartier moesten wachten terwijl je al vanaf half 9 gebruik zou moeten kunnen maken van deze tickets. Frank was het hier niet mee eens en nadat die man 3x in het kastje geprobeerd heeft de code te scannen deed deze het eindelijk. Onze bedoeling was om als eerste de city tour te doen die langs Coral Gables, Downtown en Little Havana ging. Omdat ze zo lang met onze code aan het stoeien waren reed deze bus dus net voor onze neus weg. Aangezien we dan een halfuur zouden moeten wachten besloten we om dan maar de beach tour te doen want deze zou over een paar minuten vertrekken. Gisteravond hadden we al een stuk over South Beach gelopen dus we hadden besloten om alleen bij Lincoln Road uit te stappen omdat deze stop het dichtst bij het Holocaust Memorial lag en hier wilde ik heel graag heen.
Nadat we een minuut of 10 hadden gelopen kwamen we bij het Holocaust Memorial en het is echt heel erg indrukwekkend en heel mooi gemaakt. Het is een soort vijver waar in het midden een grote groene hand uit komt met gebeeldhouwde mensen daaraan. Aan de achterkant kan je via 2 gangen lopen en hier staan alle namen van de mensen die omgekomen zijn tijdens de 2e wereldoorlog en wat foto's met verhalen. Door die gangen kun je in het midden naar de hand lopen en sta je dus in de vijver. Beetje moeilijk uit te leggen maar zal er een foto bij plaatsen. We zijn hier denk ik ruim een halfuur geweest en toen zijn we weer terug gelopen naar de bushalte van Lincoln Road. Ik vond het zeker wel een aanrader om het Holocaust Memorial te bezoeken. Het ik niet 'leuk' maar wel heel erg mooi en indrukwekkend. Aangekomen bij de bushalte stond er een vrouwtje van Big Bus Tours dus wij vroegen hoe lang we moesten wachten. De bus zou daar 10 over heel en over half komen en het was 12 uur dus wij dachten dat de bus zo zou komen. Zegt het vrouwtje dat we de bus net gemist hebben dus wij vroegen hoe dat dan kon. Toen gaf ze aan dat de vorige bus of heel laat, of heel vroeg was en dat er dus zo nog een bus kon komen maar het kon ook nog een halfuur duren. Heel fijn geregeld allemaal! Uiteindelijk hebben we dus bijna 40 minuten staan wachten op de bus. Echt zonde van onze tijd! Rond 1 uur kwamen we weer aan bij Bayside en we hadden het er 's ochtends al over gehad om hier bij Five Guys te gaan eten. Deze burger keten was ons in Key West heeel goed bevallen dus we wilden hier nog steeds een keer eten. En net zoals vorige keer weer heerlijke burgers!
Weer terug bij het opstappunt van de bussen wilden we de city tour gaan doen en deze zou om 2 uur vertrekken. Jaa helaas dit werd dus kwart over 2. Op zich niet erg als het een keertje iets later is maar wij vonden deze organisatie echt slecht geregeld en zouden volgende keer zeker niet meer Big Bus Tours pakken maar kijken voor een andere aangezien er genoeg zijn. We zijn bij het Biltmore Hotel uitgestapt en hebben hier binnen even een kijkje genomen en ook meteen snel gebruik gemaakt van hun toiletten;)
Echt bizar wat voor auto's hier al voor de deur staan, Maserati's, Tesla's enz! We hebben maar niet gevraagd wat een kamer voor een nachtje kost;)
Hierna weer snel terug naar de bushalte en een minuut of 5 later kwam de bus weer. Vervolgens zijn we bij Calle Ocho in Little Havana uitgestapt. Hier heb je een pleintje waar voornamelijk oude mannetjes allemaal kaartspelletjes met elkaar aan het spelen zijn. Wel grappig om te zien. Verder vonden wij Little Havana niet veel voorstellen (wellicht is het 's avonds leuker dat weet ik niet) dus nadat we een ijsje bij de Mac hebben gehaald zijn we weer in de volgende bus gestapt.
Hierna kwamen we weer bij het eindpunt aan, Bayside. Het was pas 5 uur dus we hadden nog even de tijd voordat we onze auto uit de garage moesten halen dus op een terrasje nog lekker een cocktail en de anderen een biertje gedronken met live muziek op de achtergrond.
Ik had op het Florida Forum gelezen dat je vanaf Key Biscayne mooie foto's kon nemen van de skyline van Miami. Dus voordat we naar Miami Beach zouden gaan om te eten zijn we eerst naar Key Biscayne gereden. Wat een bizar eiland is dit! De huizen zijn groot, groter, grootst. De auto zijn luxe, luxer, en nog veel luxer! Je ziet hier ook mega veel golfkarretjes rijden (ja mam echt een eiland voor jou;)) en je ziet ook dat de moeders (of au pairs natuurlijk;)) hun kinderen met de golfkar naar de hockey brengen of uit school halen. BIZAR! Je ziet ook gewoon golfkarretjes rijden met 2 kinderzitjes op de achterkant en een hond voorin naast de moeder.
Nadat we een aantal foto's hebben gemaakt rijden we naar South Beach. Gister hebben we de auto op een kleine public parking bij Washington Street en 10th en hier betaal je dollar per uur dus dit valt op zich nog best wel mee en het is maar 2 blokken lopen naar Ocean Drive. Op Ocean Drive even een stukje gelopen om te kijken waar we zouden gaan eten. Wij vonden alle restaurants daar vrij prijzig maar ja je betaalt natuurlijk gewoon voor de locatie. Uiteindelijk hebben we bij het restaurant van het Breakwater Hotel gegeten. Frank spare ribs, Kir pasta carbonara en ik calamaris. Op zich was het wel lekker maar het was absoluut niet bijzonder of iets en we zouden er ook niet snel nog een keer gaan eten.
Hierna zijn we terug gegaan naar de auto en zijn we naar het hotel gereden want al met al was het best wel een lange vermoeiende dag en we moesten ook onze koffers nog inpakken. Rond 10 uur waren we terug in het hotel en zijn we snel onze koffers gaan doen. Gelukkig past alles erin en aan het reisweegschaaltje te zien zitten we ook nog onder het maximum gewicht. Frank heeft zelfs nog allemaal flesjes Corona in z'n koffer gestopt want ze hadden best nog wel wat over en vonden het zonde om weg te gooien. Nadat we nog even tv gekeken hebben vielen we om 12 uur in slaap. Morgen helaas weer naar het koude Nederland...